Prezentare generală
Dacă ești interesat de arta digitală și dorești să-ți exprimi creativitatea, cursul de Design Grafic te va ghida prin întregul proces, de la învățarea principiilor de bază până la realizarea elementelor vizuale complexe.
În prima parte a cursului, vei învăța fundamentele designului, inclusiv principiile esențiale și tehnicile de bază. Vei studia teoria culorilor și impactul acesteia asupra percepției vizuale, precum și elementele de compoziție necesare pentru a armoniza componentele grafice.
Ulterior, cursul va acoperi aspecte legate de pregătirea pentru tipar, cu accent pe utilizarea configurațiilor de culori CMYK și RGB pentru a asigura o reproducere corectă a designului.
La final, vei crea un proiect practic, dezvoltând identitatea vizuală a unei companii.
Format: Cursuri offline cu prezență fizică
Cost: 2999 lei
Durata: 50 ore dintre care: 40 ore contact direct, 10 ore studiu individual ghidat
Plan de curs
- Definiția și importanța designului grafic
- Domeniile de aplicabilitate ale designului grafic
- Tipuri de design grafic
- Rolul designerului grafic în industrie
- Ce este compoziția grafică?
- Principiile de bază ale compoziției
- Utilizarea spațiului pozitiv și negativ în design
- Explorarea Principiilor Compoziționale în design
- Teoria culorilor: culori primare, secundare și terțiare
- Cercul cromatic și relațiile dintre culori
- Semnificația psihologică a culorilor și impactul lor asupra percepției
- Utilizarea culorilor în design pentru a transmite mesaje și emoții
- Interfața Adobe Illustrator și personalizarea spațiului de lucru
- Instrumentele de bază: pen tool, selection tool, type tool
- Lucru în Adobe Illustrator: crearea stickerelor
- Lucru în Adobe Illustrator: crearea unei ilustrații simple
- Interfața Adobe Photoshop și funcționalitățile principale
- Straturi și măști: gestionarea și aplicarea lor corectă
- Lucru în Adobe Photoshop: editarea imaginilor
- Lucru în Adobe Photoshop: crearea unui GIF
- Istoria și evoluția tipografiei
- Clasificarea fonturilor: serif, sans-serif, script, decorative
- Spațierea și alinierea textului: kerning, leading și tracking
- Ierarhia fonturilor, combinarea fonturilor și utilizarea lor în design
- Etapele procesului de design: brief, cercetare, concept, execuție
- Explorarea ideilor și brainstorming-ul
- Crearea unui moodboard și definirea stilului vizual
- Prezentarea designului către client
- Principiile de bază în designul de postere; echilibrul între text și imagine
- Alegerea corectă a dimensiunilor și formatelor
- Crearea de postere atractive
- Utilizarea Adobe Photoshop și Illustrator pentru designul de afișe
- Ce este o identitate vizuală? Definirea elementelor esențiale
- Caracteristicile unui logotip eficient: simplitate, memorabilitate, relevanță
- Cele mai comune tipuri de logotipuri utilizate în design
- Procesul de creare unui logotip & identității vizuale
- Structurarea unei prezentări eficiente
- Utilizarea eficientă a elementelor grafice
- Optimizarea aspectului vizual
- Crearea unei experiențe interactive
Profesorul cursului
Eremia Anna
Profesor de Informatică și Tehnologii Informaționale, grad didactic II